tirsdag 12. april 2011

On the edge of the city. En betraktning som jeg gjorde en kveld mens mørket senket seg over Bergen by. Jeg har gjort forskjellige utgaver av situasjonen. Hva en liker best er vell en smak sak :). Situasjonen er ikke arangert men blei tatt i full fart uten stativ med en 70 - 200 linse.

Her har jeg gjort forgrunnen sort/hvit til betongblokkene

her prøvde jeg å få med speilingen av byen i steinen i forgrunnen

Ville lage en linje som fører frem til jenta, og en annen tone i bildet

Omtrent det samme men her personer som forlater bildet i høyre bildekant.
Ville vise her att de er i bevegelse.

De følgende bilder er variasjoner som jeg liker å prøve meg ut på.
Liker selv disse lyspunktene som svever der ute i bybildet.







6 kommentarer:

  1. You took these pictures from a very interesting perspective. My favorites are the 1st and 7th photo!

    SvarSlett
  2. WOW!! Øystein, du er bare så dyktig :-)
    Noe samme motiv men helt forskjellig utrykk. Lkte veldig gode de siste bildene her, med lysene som skinner som små soler over kveldshimmelen. Undrer så på hvordan du fikk til det?

    SvarSlett
  3. Tusen Takk Anne. "Solene" er billykter, forran og bak pluss trafikklys i det fjerne. Jeg har en svakhet for disse bildene selv :)

    SvarSlett
  4. Lekkert. Enig. V1 og noen av de andre versjonene av dette i croop. Jaaa :)
    Flott Øystein
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  5. Dette ble flott Øystein, og det første og nest siste ble mine favorittet:)

    SvarSlett
  6. Dette var Flott Øystein. Jeg liker egenlig godt alle alle versjonene og det er helt utrolig hvilken forskjell elementer som lys, farger og Sol gjør. Men som favoritter da,..hm: Nr 1, nr 2 , 3 og nest siste...KNALLBRA og en herlig kreativ måte å se hvor forskjellig et bilde kan bli;O) Jammen en dyktig kar;O))))

    Ønsker deg en super lille lørdag!;O)

    SvarSlett