onsdag 19. januar 2011

En tankeløs morgenvandring langs Hafrsfjord i dag. Kånå seie det går ikje an å tenka på ingenting men der tar hu feil. :):):)

Gull morgen

Hun kom frem fra "ingenting" Hun bare plutselig var der med frostrøyk rundt munnen. Ett kort "god morgen" i det hun passerte

Kaldt og herlig dis for en fotograf

Tungtransporten går ofte over Hafrsfjord brua mot Dusavik offshorebase

Taljene henger klar til vårsesongens båtpuss

Enkelte sjøhus forfaller desverre

Speiling av gamelt sjøhus

Hvor gamle disse fortøyningssteinene er? Ikke godt å si

Bare noen farge betraktninger

Frost i vinduene

Den har ligget her lenge denne båten

Teinene klar for neste sesong

Hafrsfjord brua er hyppig fotografert. prøver meg på en litt uvanlig vinkel her

Turstien langs fjorden er fantastisk

Wiren som terkker opp båtene er stram og våt

8 kommentarer:

  1. Så bra Øystein!
    Først og fremst, enig i at konå tar feil. Ingen problem å tenke på ingenting. Hun tar like mye feil som de som sier at mannen ikke kan gjøre to ting samtidig. Det e totalt feil. Jeg for min del kan veldig gjerne:
    1) sitte på do,
    2) og tenke på ingenting.
    Nemlig! Så der tar både hun og andre feil.
    Du kan godt hilse konå fra meg og si takk for sist, det begynner jo å bli ei stund siden fototreffet nå. :))

    Når det gjelder bildene så har jeg scrollet opp og ned et par ganger. Synes du på en fin måte får frem livet som ligger i dvale, livet som "våkner til liv igjen", en gryende morgen hvor folk er i ferd med å starte dagens gjøremål. Osv osv.
    Hvert bilde for seg kan gi rom for mange tanker og refleksjoner, og jeg gjør mine. Men jeg skal la være å skrive en hel del om det.
    Andre kan jo gjøre sine. :))

    SvarSlett
  2. Ser ut som du har hatt en strålende tur, utrolig flotte bilder spesielt de 2 øverste var kanonbra!!:))

    SvarSlett
  3. Mange flotte bilder du har her! Fanget opp mye fint lys, speiling og stemning!

    Mvh Leiv Arne

    SvarSlett
  4. For noen fantastiske bilder og øyeblikk du har tatt her Øystein!! Hilsen Vigdis :-)

    SvarSlett
  5. Som jeg missunner deg denne turen en tidlig morgen, SE det fabelaktige lyset da du!! det er nesten så en helt ikke tror det en ser gitt. Det første her er faktisk en av de beste bildene jeg noen sinne har sett i hele mitt liv tror jeg, virkelig unikt Øystein.

    Tanker... hmmm... de surrer vel å går uansett hvor vi er, i større eller mindre grad, sovende eller våken tilstand, men :-) de kan styres litt :-) og godt er nå det.

    Anneklem til deg.

    SvarSlett
  6. Dette var bilder som gir meg vårstemning, å starte dagen med en slik tur er vel bare herlig:)
    Ha ei fortsatt fin uke:)

    SvarSlett
  7. Flotte biilder Øystein!! Flotte fine stemningsfulle og spennende bilder!! Likte veldig godt din vinkling av Hafrsfjordbrua!! :-)

    SvarSlett
  8. Å bare være, i nuet, er et godt øyeblikk å ta vare på, og med så mange fine bilder med herlig morgenstemning i kan man vel nesten ikke ønske seg en finere start på dagen :)

    SvarSlett